Monday, March 22, 2010

A Moment To Share..~

Tahun 2000 merupakan tahun penentu bagi mereka yang sebaya denganku... PMR menjadi bukti kemana arah tuju setiap insan dalam menjadikanmereka seorang yang berguna pada masa depan.

Sementara semua student tgh sibuk belajar ketika itu, aku pula sibukmengejar mimpi untuk memiliki motorsikal untill aku sedar aku hanyamempunyai tak lebih 3 bulan sahaja lagi sebelum bertembung denganpeperiksaan itu.

Maka selalu lah aku melepakkan diriku di sekolah untuk study bersamarakan sekelas, ke tusyen untuk lebih memahami sesuatu subjek, dan keLibrary MPSJ untuk study-group bersama pelajar sekolah lain yang akukenali secara tak sengaja..

Sewaktu belajar di Library, aku berkenalan dengan seorang perempuan,yang cukup pendiam, cukup manis orangnya, bertudung rapi dan mempunyaiIQ yang tinggi.. Banyak juga formula Sains yang aku terima dari dia,dan banyak juga formula Maths yang telah aku mengajarnya.. Begitusenang untuk berkawan dengannya sehingga aku berani meminta nomborphone nya untuk berkomunikasi...

Maka bermula satu perhubungan antara aku dan dia. Sungguh tak kusangka, wanita ini cukup "peramah" apabila berbual dalam SMS.. Cukupbanyak yang kami 'bualkan' sehingga nawaitu meminta no phone ituberubah dari pelajaran ke arah percintaan, dari istilah saya awak,berubah menjadi panggilan nama... Hampir setiap hari aku ingin keLibrary untuk belajar kerana adanya dia, Sumber Inspirasi Ku... Hampirkesemua subjek ku di sekolah meningkat peratusnya, kesan daripadakesungguhan wanita ini mengajar ku.. Sampai satu hari, tiba-tiba semuaberubah..

Dia hilang dari dalam hidupku... SMS ku tidak berbalas, panggilan kutidak diambil olehnya.. Jiwa ku resah, hati ku rindu akan dia.Prestasi ku di sekolah mula mengundur dan hampir kehilangan arah, akudibuatnya... Jodoh ku dengannya tak lama, sedikit demi sedikit aku
cuba menerima kenyataan itu, hinggalah kami tamat SPM, aku berjayameletakkan semua sejarah itu dibelakangku dan akan ku kendong sejarahitu selama-lamanya...


Setelah tamat SPM, aku menerima berita bahawa dia menyambungpelajarannya di PJ, Stamford College.. Selama berapa tahun tidak pulaku ketahui.. Segalanya berjalan semula seperti biasa...

Tahun 2010 bakal menjadi tahun sejarah buat aku kerana aku berniatuntuk menamatkan zaman bujangku bersama Elyanna.. Dalam waktu yangsesingkat ini, tanpa aku memikirkan apa yang bakal ku tempuhi, akumenerima 1 Request dari FaceBook ini..

Seorang wanita meminta aku meng"approve"kan permohonan nya... Wanitayang begitu lama meninggalkan aku, yang pernah membuat aku kecewadengan hidup. Yang pernah hilang dari dalam hidupku... Apakah akubermimpi..? Apakah aku bakal dipermainkan sekali lagi..? Apakahmungkin aku sahaja yang bertepuk sebelah tangan..?Aku tolak jauh-jauh segala teka-teki yang bermain dalam fikiran dansetelah 24 jam memikirkan nya, aku mengambil keputusan untuk clickpada icon Approve..

Semoga dengan keputusan ku ini, aku mampu untuk menyambung semulapersahabatan yang pernah terputus...

Untuk El, jangan El risau ye.. Abg masih tetap orang yang sama, yangmenyayangi El.. Tak perlu El risau abg akan berubah hanya keranaadanya orang lama yang pernah menjadi sebahagian dari diri abg...

1 comment:

  1. uik. ada sorg lagi..???
    brp banyak awek ko ada ni jo??
    hahahaha

    ReplyDelete