Monday, June 1, 2009

Pekerja Sekarang Terlalu "Manja" PART II

CONTOH VETERAN YANG NGADA-NGADA.

Haritu kes ini dah pun berlalu.. Aku dah tak seangin waktu aku menulis blog yang "part I" punya..

Tapi kan, apa yang buat aku rasa agak geram, bila aku dapat petik satu gambar yang mana:


"BUKAN PEKERJA SEKARANG YANG MANJA,

TAPI YANG VETERAN YANG NGADA-NGADA"


Gambar ni aku dapat petik waktu orang tgh ramai tunggu officer untuk proses runding cara.. Sekali dalam ramai customer, dalam aku susah nak attend customer.. leh plak dia baca Kosmo! seolah-olah depan dia takde sapa..


Kadang-kadang tak tau silap sapa.. Ikut cakap mak aku kan, staff yang macam nie, patut nya dah lama bersara dari kareer yang dia jawat.. dah tiba masa untuk dia duduk umah, dan mula cari jalan hidup yang sebenar, jalan yang seswai untuk mengadap Ilahi..


Cakap mak aku ni pun, leh tahan gak.. Umpama meletak petrol dalam api.. Hehe.. ayatnya lembut, tapi mampu membakar emosi orang.. haha..

6 comments:

  1. biarlah.. si lakhanat tu tak seda diri. kalau rase bgus sgt, die xkan keje la kat rhb tu...

    aku rase anak die pon xtahan dgn perangai die.maybe tu sbb die asyik tuka keje. carik keje yg timing tak same. bia tak jumpe mak sendiri, mesti tayah kene bebel dgn her so-call-good-fuckin-english-which-i-think-super-suck!

    go go fighti jo! jangan letak bitch nih dlm pale ko. nanti keje ko teganggu... smua bos pon suke kat ko kan. bkn kt org tua kerepot niee...

    ReplyDelete
  2. isk adik ni pon.. tak patut kasi nasihat mcm tu taw.. ko nihh.. isk3x.. da laaa bahsemu ittew isk3x.. tatau aku nk ckp dah..

    jo.. jgn dok heran perangai org2 tua tu.. asal ko buat keje sendiri sudaa....

    ReplyDelete
  3. takdelah mas.. aku geram org ckp camtu. cm diri die bgus sgt. angkatlah bakul sndiri tmpt lain. chet poorah!

    ReplyDelete
  4. itulah pasal... sapa-sapa yang mengadap blog aku nie, dan terasa yang diri sendiri pun ada buat gak perkara yang sama,

    BAIK KORANG HENTIKAN PERBUATAN KORANG..!!

    perbuatan korang sedang menjadi dialog setiap insan yang membaca blog~kuh..

    ReplyDelete
  5. betul, sokong ur mom 100%! patut usia makin meningkat, tak payah lah susah2 nak kerja dah, pencen je laa kasi chan orang baru masuk. selagi golongan2 macam ni tak diberhentikan/berhenti sendiri, fresh grads sudahnya jadi penganggur bertauliah lah. haih.

    ReplyDelete
  6. Frsh grads, they have least to worried.. for us, yang hanya ada SPM jer ni, how..?

    dunia makin memerlukan pekerja yang setanding, tapi bagi gaji macam kuli batak jer..

    ReplyDelete