Wednesday, January 14, 2009

Vacation Sambil Ke Majlis Kahwin Kawan


-Hai hai hai.. Aku kembali lagi dengan cerita baru..Kali nie, aku dan family telah di jemput ke Pulau Labuan, Sabah untuk ke majlis perkahwinan kawan rapat family ku, Aunty Che-cho dan suaminya, Encik Abu..

-Perjalanan bermula pada hari Sabtu lagi. Kami telah berpecah pada 2 trip. Mak, bapak dan adik aku naik MAS, sementara ak dan akak aku pula naik AirAsia.. Kesian aku, kena naik AirAsia sebab tiket murah untuk aku naik MAS telah pun kehabisan tempohnya.. huhu..

First Time Aku Tgk KFC Sekecik Nie.. Haha..
-Ikutkan pada waktu, pukul 6 kami dah patut naik flight dah, tapi biasalah, AirAsia kan tak ikut janji sangat.. Mula-mula, tunda ke 6.30 ptg, pastu pukul 6.45 ptg, then pukul 7.10 ptg, last-last pukul 7.30 ptg, baru kapal terbang tu sampai ke airport.. So, untuk sejam setengah, kami hanya duduk..duduk..dan duduk main dengan gadget yang ada a.k.a camera dan laptop.. So, daripada aku mula rasa boring, aku pun memulakan aktiviti yang biasa aku buat dgn Sony Ericsson ku.. haha.. Nak tengok..? Take a look at some of the pictures..










-So, it was time for the ride.. Tetiba aku berasa takut nak naik flight tu.. Bukan apa, maybe sebelum nie aku agak selalu gak naik dari KL ke Sabah, tapi dah masuk beberapa tahun aku tak buat aktiviti tu, perasaan gemuruh tu mula menjelma lah kan kan.. haha..

-Kami sampai Labuan Airport around 10.38 pm and from there, we straight away went to our hotel, The WaterFront Hotel. We put our things and went for dinner at a nearby “gerai”..


-The main event started the next day, on Sunday. So, we decided to go there with two cab rather than mintak tolong dgn kawan rapat tu untuk datang amik.. Here's one picture of the pengantin that i have..


-After that, most of my time, i was in the room enjoying the "view" downstairs at the swimming pool sementara menunggu hari petang sikit untuk aktiviti 'Berkubang'.. haha..



-Tapi apakan daya, nafsu ku untuk terjun dalam pool tu terlalu lah tinggi, jadi memandangkan aku tak dapat submerge satu badan, dapat masukkan kaki dalam air pun jadi lah.. haha..

-Bila tiba hari petang, aku pun buat keputusan untuk berkubang dalam swimming pool.. Bahagian nie yang best, korang nak tau tak? Begitu lama rasanya aku tak mandi dan berenang ala-ala itik dalam swimming pool.. hehe..










-The day end with a dinner in my mum's room, where we had nasi goreng with omelette, and ayam masak merah.. It was a tiring day, and u'guys know what..? I went to sleep quite early but i had fun..
See You Guys...

No comments:

Post a Comment