Friday, March 6, 2009

What do you think of this.?


- What do you think about this car..? Yes, it is a Proton Perdana with a V6 Engine, 2.0 cc and can go more than 220 km/j like the others.. If we look from the front part, she looks exactly same like the rest of Proton Perdana on our road..
- But, be surprise that this Proton Perdana are specially made for the persident of Gerbang Perdana, company that is responsibe for the intergrated custom at Tambak Johor. Proton has extended the length of this car a bit, and they put on a bit of chrome part beside the grill. Proton changed the facelift to a bit more "garang" @ mascular than before.. {Ini yang apa aku perasan lar, kalau salah, harap dimaapkan.. Hehe..}

- Apa yang buat aku rasa tertarik nak amik gambar kereta ni kan, adalah interior design nya.. maybe sebelum nie, kita biasa tengok Proton Perdana warna hitam, dengan seat hitam, dan segalanya hitam kan.. But, this particular Perdana pulak, dia putih all-over.. Umpama make-over versi melayu lah.. Instead of using their beautiful lady to show their potential, kita pulak tunjuk kelebihan kita dalam mengubahsuai kenderaan, kan kan kan...


- Korang cuba tgk bahagian dalam nya.. Tampak begitu eksklusif & executive kan.. Aku tak sempt nak amik gambar bahagian dashboard dia, so aku cerita jer lah ea..

- Jangan sesekali terfikir yang bahagian dashboard nya berwarna hitam, kerana korang semua silap.. dan kalau korang fikir dashboard nya diwarnakan putih, korang memang salah..!! Haha.. Ini kerana dashboard nya telah disaluti dengan leather berwarna putih dan dijahit kemas mengikut saiz dan sudut setiap bahagian.. Sementara bahagian steering pulak, Proton telah menyalutkannya dengan kulit berwarna putih yang kalau ikut cita rasa aku, memang unik lah.. haha..

- Maybe selama nie, aku biasanya tengok Perdana Executive nie kena tinted hitam. Kali ni pulak, aku dapat tengok bahagian dalam dengan jelas.. Let have a look at the rear part, yeah..?

- Kalau korang perasan, belakang seat terdapat satu selak yang boleh mengangkat beban.. my assumption, mesti tempat nak letak lap-top kan kan..

- semua interior nya telah diolah daripada hitam ke warna putih menyebabkan warna tali pinggang keledar kat dalam tu begitu jelas kelihatan kan kan..

- Aku malas pulak nak crite banyak-banyak.. dah lah aku guna ayat buku pulak tu.. so, aku ada lagi dua gambar kat bawah ni yang -emphasize- more at the center beteen that seats..

- Do give me your opinion, if you are a wealthy person, and you kno that you can buy anything in the world, and i offer you this car RM200,000 cash, would you take that offer..?


















No comments:

Post a Comment