Monday, December 15, 2008

Konvoi Penang 2 hari 1 malam. (Day 1)

Salam buat semua.. nak bagitau you guys, last two days aku pergi konvoi ke penang.. kitaorang berkumpul kat r&r sg buloh tepat jam 7.30 pagi.. tapi seperti yang korang semua maklum, mana ada orang yang tepati janji.. so, kami start journey at exactly 8.45 am. sapa yang nak lambat lagi, sila tinggal belakang ye.. haha..

Keluar jer dari r&r, masing masing berdesup bagaikan halilintar.. haha.. tinggal lah aku, pakcik drebar teksi yang pakai Z1000, abg Z750, dgn abg harris pakai BMW.. wa cakap lu.. walaupun perjalanan tu rasa jauh giler nak sampai ke Perhentian Tapah, aku enjoy gak sebab aku dapat menikmati pemandangan kiri kanan yang jarang aku tengok.. ye lah, kampung aku kat selatan sedangkan aku nak naik ke utara.. mana leh lepas peluang beb..!! haha.. then one more thing, aku dapat menikmati perjalanan yang tak tergesa-gesa.. tu yang aku eppy giler waktu nak pergi tu.. haha..

Berhenti Rehat Di R&R Tapah

Sampai kat R&R Tapah, aku nengok dah ramai yang nunggu kitaorang.. semua dah siap rehat-rehat dan makan-makan. dari R&R Sg Buloh sampai sini, aku amik masa 1 jam 15 minit.. bagi aku, tu dah cukup laju.. rupanya aku silap.. beberapa member aku berjaya sampai situ kurang dari sejam.!! haha.. aku tak brani tanya berapa laju diaorang bawak.. kitaorang rehat kat sini dalam 30 minit sebelum kitaorang jumpa dgn group seremban dan rawang, masing2 menuju ke Danok dan Songkhla.. so, kami berbincang sesama kami, lalu kami beri ruang pada diaorang untuk join the convoy, so that Insya-Allah, nothing will happen to any of us.. journey started back right after 1 hour we made that pit stop.

Perjalanan diteruskan hingga ke R&R kat Bukit Merah.. aku ingatkan kami nak berenti kat R&R itself, sekali aku silap daa.. diaorang straight masuk dalam Esso.. nak tak nak, kami melepak pulak di Esso Bukit Merah.. waktu ni, kaki aku dah kebas dah.. aku cuba 'go beyond the limit' by maintaining myself at the speed of 200km/h.. haha.. enjoy wa cakap lu.. seronok bila ko dapat bawak laju, tapi perlu memikirkan ttg kerja, bebanan ofis, mak bapak, adik beradik dan hutang semua.. all you need to think is, to ride safely..

Berhenti Di R&R Bukit Merah

Sampai di sini, bebudak seremban dgn rawang decided nak free ride, so they all dah jalan dulu.. maka tinggal lah kami semula.. perjalanan diteruskan sampai ke Tol Juru, lokasi seterusnya untuk jumpa dengan Pak Tih, a.k.a Mr. Ryan. Pak Tih khawin dgn gadis dari Penang..

As he arrived there with his wife, kak Siti, with his GTR 1400, he montioned to us that one of our bikers member is having a wedding ceremony in Permatang. And since that we got nothing to do once we reach Pak Tih's place, we decided to go to that Kenduri khawin..

From Tol Juru, kitaorang masuk Jambatan Pulau Pinang.. Fuiyo..!! Jem Giler wa cakap lu..!! Dekat jambatan je, kitaorang wasted about 45 minutes.. haha..

TO ALL WARGA PULAU PINANG, MINTA MAAF KALAU TERASA HATI, TAPI YOU GUYS BAWAK MOTOR DGN KERETA... HANYA TUHAN YANG TAHU..

We made a pit stop at Equtorial Penang for a while. around 20 minutes later, one of the 4strokes club member came to bring us to the kenduri.. Since the pengantin is one of the bikers also, most of the people who came for the cromony is also bikers.. some of the even came from Johore Bahru, just to go for the kenduri.. Tetiba aku terasa, mungkin bila tiba time aku nanti, adakah akan riuh dan semeriah begini..? to tell you guys the truth, aku terpesona dgn kehadiran abg-abg bikers.. i lost count on how many bikes there.. terlalu banyak motor, dan terlalu ramai yang datang untuk meraikan dua mempelai ini..

Aku ada masuk kan gambar ni.. korang tgk, ni hanya gambar kat belakang umah pengantin tau.. dan aku antara yang malang, sebab terpaksa parking motor ku di belakang, bersebelahan dgn rumah jiran.. huhu..

After about one and half hours there, kitaorang pun mula angkat punggung dan kaki untuk bergerak ke rumah cikgu di kawasan situ-situ gak lah..
kitaorang lepak kat umah dia pulak, sebab dia surh.. haha.. ada yang tertonggeng, tertiarap waktu tidur ptg tu.. yang tak tahan sekali, sorang member aku, Gig, siap tidur dalam bilik tetamu sambil berselimut tebal sebab bilik tu ada air-cond.. haha..

Korang tgk lah macamana bebudak ni golek.. haha.. tak yah lah aku nak jelaskan lagi..

Keseronokan tu jelas tergambar kat muka aku bila diaorang cakap yang muka aku haritu dalam panas-panas pulau, masih tersenyum-senyum ala-ala kerang busuk.. haha..
Tengah rehat-rehat kat ruang tamu rumah cikgu, kami dihidangkan dgn makanan petang yang di sponsor oleh cikgu dan family dia..

aku pun tak tau apa yang di hidangkan, yang aku tau, satu hidangan tu macam Cucur Udang Banjir, satu lagi tu macam Mi Bandung.. haha.. tapi sedap giler wa cakap lu..!!

Petang tu dalam pukul 5 ptg, kami pun bergerak keluar dari Permatang untuk naik feri balik ke Tanah Besar.. jalan jem giler, aku siap gaduh dgn keta-keta kat situ lagi.. macam paloi jer..

Aku dapat satu lagi pengalaman baru bila naik feri dgn motor aku skali.. siap amik gambar lagi.. macam pelancong.. haha..

Aku pun tak tau berapa lama sebenarnya perjalanan dari jeti ke jeti waktu tu.. sebab aku sibuk dgn memtik gambar feri, laut, jambatan pulau pinang sementara aku masih ada masa.. haha..

Yang aku tau, orang yang naik feri dgn kitaorang semua pandang kitaorang macam lah kitaorang ni alien dari planet Pluto.. haha.. apa daaa...

Sesampai jer kat Tanah Besar, Pak Tih terus leading convoi ke rumah dia.. Tak silap aku, rumah Pak Tih kat Bukit Mertajam.. It seems that rumah tu Pak Tih hanya gunakan bila dia ke Penang sahaja, tu pasal lar dia ajak kitaorang tidur dan bermalam di tempat dia..

Aktiviti malam pula diteruskan dengan makan malam di halaman rumah Pak Tih, selepas tu, aktiviti karaoke pula bermula maka berkumandanglah suara-suara katak memanggil hujan.. haha..
Aku nak jer join sekali menyanyi waktu tu, tapi ntah kenapa, aku rasa begitu ngantuk untuk join diaorang.. So, aku amik keputusan untuk tidur..