Tuesday, December 16, 2008

Konvoi Penang 2 hari 1 malam. (Day 2)

Aku terbangun di pagi yang dingin itu apabila Gig turun dari tangga dgn gaya ala-ala Pontianak Harumm Sundal Malam.. haha.. Setahu aku, Gig tak pernah bangun seawal tu.. ingat kan dah berubah, rupanya di malam itu, Gig dah di "sakat dek yang kita tak nampak".. aku bila dapat tau jer berita tu, terus bangun dari lamunan dan duduk kat halaman umah Pak Tih.. Okaylah, pagi-pagi, umah Pak Tih ni agak sunyi dan damai.. Tak heran kenapa dia agak kerap balik ke Penang..
Lebih kurang macam ni lah waktu Gig turun tangga.

Waktu aku bangun tu, dah ada beberapa orang yang sama-sama bangun dgn aku, jadi aku pun dengan senyum kerang join diaorang di halaman umah.. Abang Ipin (S.U Cop Rider) mula mengeluarkan idea apa yang kitaorang akan buat pada hari tu..

Tepat jam 11.20 pagi, motor para ahli telah pun keluar dari umah Pak Tih. Antara kelab yang hadir at that moment are Cop Rider Club, 4Strokes Club, ZX2 Club dan kelab dari penang yang aku tak pasti apa ke nama kelab nya.. haha..










Waktu ni, kitaorang tak digalakkan pakai safety suit sebab after the ceromony tu, kita akan patah balik ke rumah Pak Tih untuk menonton Konvoi Kembara Borneo 2008 di Astro pada pukul 2 pm hingga 3pm.

Dipendekkan cerita, kitaorang pun sampai lah di rumah paktih semula tepat jam 2 petang.. maka melepak lah kami di depan televisyen 42" Plasma TV kepunyaan Pak Tih.. haha..
lepas program tu selesai, masing-masing amik sweettime untuk mengemas kan diri masing-masing untuk pulang ke KL. Aku..? Aku tak perlu nak mengemas dah, sebab aku dah siap kemas semua baju seluar aku malam semalam gak.. haha.. so, i took my sweet time, to go outside of the house, and make full use of my Sony Ericsson K810i to take some pictures of the bike.. haha.. These are some of it:

















About 4.25 pm, we started our journey back to KL. eventhough we only stayed in Penang for exactly 1 day, i felt abit sad to leave this place. well, i haven't been to Penang for more than 8 years. As we all know, 1 day is not enough to put everything that we see, and everything that we touch in our mind. But still, I have my responsibility in KL and I still have my family to look after right.. haha..






On the way back, they made me the lead marshall. The function of lead marshall is to clear the road before the convoy reach the place.. usually, lead marshall is 200 metres away in front of the convoy..

Memandangkan perjalanan balik kitaorang dipenuhi dengan kenderaan awam, kami terpaksa menggunakan kesemua jalan yang ada termasuk Emergency Lane just to avoid jammed.. We reach R&R Bukit Gantang dalam keadaan hujan yang tersangat lebat.. can u guys imagine, dasar pemandangan korang tak sampai 5 meter ke hadapan.. it was too dangerous, and it was too risky, tapi semuanya berbaloi bila semua berada dalam keadaan selamat sampai di R&R. kami rehat seketika di sana, sebelum memulakan semula perjalanan selepas berehat lebih kurang 40 minit.


Gig dah Penat Duduk Atas Motor.


We reach R&R Sg. Buloh a few hours later after we met with a few incident. Sesampai nya di sana, aku mengambil keputusan untuk terus pulang ke rumah.. Waktu nie, yang aku ingat cuma nak minum air, dan nak tidur serta luruskan pinggang.. haha..
Aku sampai di rumah tepat jam 9.40 malam.
Kesimpulan nya: Perjalanan yang jauh memerlukan keazaman yang kuat serta Stamina yang tinggi..
Selain tu, pastikan anda enjoy dgn perjalanan yang anda sertai, dan pastikan orang yang sama-sama dgn anda, rasa senang untuk mendampingi anda.
Semoga anda semua seronok membaca ruangan ini.
dan semoga kita berjumpa lagi..
Wassalam...

No comments:

Post a Comment