Wednesday, December 17, 2008

Medical Check-Up Di Kota Kemuning.

Hai hai hai.. haha.. aku suka jer memulakan hari aku dengan ayat macam ni.. haha.. actually, hari aku telah pun bermula dari pukul 5 pagi tadi dimana aku telah dibawa oleh bondaku yang tercinta untuk ke Kota Kemuning. It only took us 15 minutes to reach that place. i thought i was the first to be there in front of that Pusat Perubatan door, but i was wrong..


Me and my mum was the seventh people to be there that early morning.. some of them, even sleep there, just to get the first number.. pity them.. I'm so lucky that i still sleep on my beloved bed dan mampu untuk berada di Pusat Perubatan tu pada awal pagi..


Aku ke sana dengan mak aku hanya kerana satu sebab. Untuk membetulkan cara perwatakan ku yang diakibatkan oleh proses penghadaman ku yang tak stabil. cuba korang pikir balik, kalau aku pergi doktor konvensional, atau ke Klinik swasta lah senang cerita, sure diorang cakap aku ni tak exercise lah, kuat makan lah, tapi doktor yang kat Kota Kemuning ni tak macam tu.. He checked you inside out, rohani dan jasmani, before he tells you anything. and you know what, i'm healthy as the way i am right now.. It's just that he need to "Shut Down" one of my digenstion system which giving me more fats than strength.

Maka sampai lah masanya untuk di kelar belakang ku dan kelluarlah segala darah-darah kotor yang menghantui kehidupan selama ini. Seperti yang korang boleh tgk kat sebelah ni, ini adalah kaedah yang digunakan untuk mengurangkan darah tinggi, kolesterol dan kencing manis.. Aku kena melalui semua ini sebab badan aku terlalu "gebu" untuk terus dibedah di bahagian depan..
Proses hanya mengambil masa 30 minit dan kemudian dibersihkan. Yang paling best, korang tak yah masuk wad pun, cuma perlu rehat di katil rehat yang disediakan, kemudian bila dah ready untuk balik, maka balik lah korang... hahaha..
Amacam..? Ada Berani..? haha..
Wassalam...

No comments:

Post a Comment