Saturday, August 8, 2009

2 August 2009 Bentong WaterFall, Episode 1

Hai hai hai.. Okay this time, it cou.d be considered as a plan that wedid not plan for it.. I was just like "yo bro, hari minggu nie kita gi Air Terjun Chamang kat Bentong nak..?" and my friend was just like "okaygak tu.. aku pun dah lama tak pegi berkelah.." So, kitaorang pun rendervous kat BHP Petrol lepas Tol Gombak menuju ke arah Kuantan dalam pukul 9.30 pagi..

Aku ditugaskan untuk bawak tikar sekeping, ala yang untuk 3-4 orang duduk tu..Dan juga ditugaskan untuk beli nasi lemak for the trip.. There were only fiveof us, but then, nasi lemak ada 6 bungkus which every each of the nasi lemak,ada sambal kerang dgn ayam.. haha.. Gilos..!~
From that BHP Petrol, kitaorang berpecah semula, sebab aku teringin nak layan lappakai keta pulak instead of using my beloved superbike.. Hehe.. Best gak lah, bilasekali sekala melayan corner-corner Karak pakai Persona B-Line tu.. haha..

We reached simpang Pekan Bentong at about 10 sumthing AM. Since it was early morning,orang pun lum ramai lagi.. haha.. Jadi aku pun amik lah port yang bagi aku, baik punyer..!~haha.. The rest of the story, do look at the picture.. Hehe..~


Aku memang dah tak dapat nak kawal diri lagi.. Jadi, aku pun bukak lah segala baju dgnseluar yang melekat kat body yang seksi ni, tinggallah sehelai seluar Slim Fit jer..Haha..~ Dah Tak pikir orang, aku terus masuk dalam air xmau kuar dah.. Haha..~



Selebihnya, dapat lah korang bayangkan right..? With all the splashes and splashes again,sampai mata aku dah takleh bukak sebab pasir air terjun tu sekali termasuk mata, hinggalahsaat nak breakfast di tepi batu bukkit.. Best woo!~ Sapa yang airu aku tak ajak, tapi tapergi, memang menyesal lah korang.. haha.~
Pas makan, sesi bergambar lagi.. Tapi kali ni, matang sikit lah cara amik gambartu kan kan.. haha.~




About 12.45 PM, we decided to move out of there.. So, mandi-manda, bersihkan badan dan dalampukul 1.10 petang, kami dah ready nak kuar dari situ.. Sebelum keluar terus, sempat lagi ni,kami berhentikan kereta untuk amik gambar kenangan di signboard utama taman rekreasi tu..






Ingat kan nak terus balik, tapi bila mengenangkan kami masih punya masa yang panjang, mulalahfikiran tu melencong untuk terus melancong.. haha..~ So From there, aku bawak lak kami duabuah keta ni, untuk terus naik ke Berjaya Bukit Tinggi Resort.. Haha..~ Berpinar-pinar bijikmata masing-masing sebab korang pun tau kan, corner yang perlu diambil waktu naik Bukit Tinggi,nun jauh lebih mencabar dari naik Karak Highway.. After sesat sekejap, and pusing balik, makasampai lah kami di Japanese Village di Bukit Tinggi.. Haha..~






Mula-mula, kitaorang decide nak gi japannese Village dulu. Then, baru lah menuju keKota Peranchis. Kat sini, aku tak tau nak explain apa, korang tgk jerlah gambar yangada eh... Haha..~



























No comments:

Post a Comment