Tuesday, May 12, 2009

Sony Ericsson C510

Korang nak tau tak.. Aku ternampak akan kelibat telephone ni kat PowerScreen di Cross-Junction depan Summit USJ.. Cara diaorng buat marketing, memang marvelous lah.. Sampai aku terpikat nak membelinya.. Walaupun masih ada phone K810i yang masih dalam keadaan elok, nafsu untuk aku memiliki phone ni, begitu tinggi.. Haha..

Kebaikkan:

* Slim
* Warna yang menark ( Hitam Kilat dan Silver)
* Camera 3.2 MegaPixels Auto-Focus
* Keypad nya seronok untuk ditekan.
* Resolution gambar cantik
* Video camera jauh lebih jeas dari C905.
* Market Value: Rm1,300 for Ori Set. (Harga kurang lebih lah tu)

Maka aku pun beli lah beberapa minggu yang lalu.. ber"cable"kan kawan sekolah dulu, aku dapat Original Set dgn harga Rm900 sahaja.. Wakaka.. Punya suka waktu tu..

Sekali bila dah pakai kan, Terasa akan kerinduan pada S.E K810i.. Nk tau apsal..? Ha..

Keburukkan C510:

* Camera 3.2 MegaPixels tak setanding dengan K810i
* Walaupun sama jer, dua-dua pun Cyber-shot, tapi gambar K810i lebih memuaskan hati.
* 3G untuk c510 tak stabil.
* Senang "hang"
* Amik masa yang lama untuk bukak menu.

Frust aku dengan phone baru nie.. Jadi, untuk mengelakkan aku berasa lebih frust, aku bagi Nazziesama pakai phone tu.. Benci, Menyampah, Meluat, Geram (sbb kena tipu dgn media) dan macam-macam lagi lah yang aku rasa.. Tapi pelik pulak, bila Nazziesama pakai, dia takde pulak complain apa-apa.. hmm... Ragu-ragu pulak aku.. Haha.. Takpelah, janji dia bahagia dgn phone tu..

~Bubbye~

2 comments: