Thursday, May 21, 2009

Trgedi Rompakan

Apa nak jadi dengan dunia masa kini.. Sana-sini ada sahaja berlaku jenayah yang di duga datangnya.. Kenapa ada antara kita yang terlalu memilih jalan yang senang untuk memiliki sesuatu yang kita gelarkan sebagai WANG..? Kenapa tidak mahu berusaha mencari rezeki yang halal dang sanggup mencuri demi sesuap nasi..?


This thing happen to a friend of a friend of mine who stay in Ipoh, Perak.. He was also a RHB Bank staff yang mempunyai keluarga yang bahagia.


Jeritan suara dari anak serta isteri tercinta dari ganggang telefon pada pukul 2.30 ptg semalam menjelaskan bahawa family nya sedang dalam kesusahan.. Dan apabila tiba di rumah, kelihatan isterinya berlumuran darah, dan anak serta pembantu rumah nya dijumpai dalam bilik air..

Ketiga-tiga saudara itu, telah pun meniggal di tempat kejadian.. Lagi menyedihkan, saudara Encik Jafri Tajul Ariffin menemui mereka dengan penuh kesan-kesan tikaman di seluruh anggota badan.. INNALILLAH..


Lagi menyedihkan, pencuri itu adalah seorang yang mempunyai rekod jenayah dan sewaktu merompak, dia berada di bawah kawalan musuh negara, DADAH..


Bersyukur pada Tuhan yang Maha Esa, pencuri itu dapat ditangkap oleh orang ramai yang berada di sekitar situ dalam lingungan pukul 2.45 petang.


Mari kita sedekahkan Surah Al-Fatihah pada mereka, Puan Wah Yah Mat Zi, adik Ermin Danish dan tak dilupa, pembantu rumah mereka, Dani yang telah pun pergi untuk selamanya..


** Kenapa masih ada manusia, Hamba Allah yang masih mempunyai sifat binatang..?

** Kenapa tak hanya merompak, tak perlu dibunuh..?


2 comments:

  1. Sedih bila mendengar kegiatan jenayah yang tidak berperikemanusiaan ini! Kita haraplah para penjenayah di Malaysia agar segera insaf dan bertaubatlah. Binalah kehidupan yang sempurna dan ingat Tuhan.

    ReplyDelete
  2. Patut cepat2 dapat hukuman bunuh jer si pembunuh tu.. Bodoh.. Menyusahkan orang. Kalau sumbat dalam pusat serenti, tak payah bg makan dan tempat tido. Bazir je!! @%^*#^$!@

    ReplyDelete