Friday, September 21, 2012

Cerita Hari Jumaat..

Assalamualaikum semua..

Semalam cerita pasal jammed..
Arini pun ada cerita nak kongsi jugak..

Aku mintak tolong Riza, untuk belikan kipas baru since blower aku yang dibeli di Mydin sejak awal tahun lepas, sudah pun jahanam…

Harga RM29.90 campur service charge RM10, maka grand total is RM 39.90.. Hehe..

Naper member pun nak kena bayar upah..?

* Sebab takkan ko nak mintak tolong dengan berbekalkan air liur aje..? ingat member tu umpama Posmen ke, siap nak tolong belikan, pastu bawak gi opis… Anggaplah yang kita memberi tu, sebagai Token Of Appreciation, umpama sedekah amal jariah, atas kesudian beliau menolong kita…

Cuba ko bayangkan..

* Dah lah nak sampai Uptown Danau Kota tuh, hamper 45 minit dari umah aku..
** Pastu minyak keta aku habis macam tu aje untuk pergi balik ke sana..
*** Pastu, masa plak habis dengan mencari parking sekitar kawasan Uptown tuh..
**** Pastu, ko kena tekan plak dengan penjual, cakap yang harga kipas tu Rm 50, paling kurang leh dapat pun Rm45.. Senang Senang aje dia makan untung sampai RM 15.10 kowt..!!

So, dari aku membazir banyak camtuh, baik aku hulur pada member sendiri kan..
At least:
a) umah dia dekat…
b) leh naik LC aje ke sana
c) bagi peluang jalan-jalan dengan bini dia sambil beli kipas ku
d) ada lah duit lebih sikit sementara nunggu gaji.. RM 10 bagi ko mungkin sikit, tapi bagi kami, RM 10 tu banyak woo….~~






P/S : Nak beli kipas ala-ala blower macam ku pakai dahulu, kewangan agak kacau sikit.. kalau tak, aku siap bawak portable air-cond kot... hehehehe..~

Okay.. bye bye semua


No comments:

Post a Comment