Wednesday, September 19, 2012

Perjalanan yang santai

Holla semua... Arini aku nak tulis lagi sementara menunggu photocopy agreement dalam proses tu...

Arini aku kuar dari umah dengan ell at about 7.25 am... Dengan kelajuan tak cecah 92km/j, kami mengharungi Elite Highway sampai Exit Ebor... Kat situ jammed sikit aje pagi ni, so tak lerr tension sangat kan...

Then dari situ, kitaorang slow cruise di Federal Highway untill exit Subang Airport... Thought of using the U-Turn just before Citta Mall to HQ RapidKL, but it seems that jammed yang ada tadi macam lebih teruk dari semalam, aku decide untuk U-Turn di Roundabout Terminal 1 (dalam kenangan)...

From there, slow cruise dalam jalan motor, until simpang office ell....

Two things to learn from two days teman ell ke opis:

1) Hargai persekitaran... Bawak slow-mo bagi aku peluang untuk tengok kiri kanan lebih kerap...

2) Belajar untuk terus bersabar, bersabar dan bersabar atas jalanraya dengan kerenah manusia yang pikir roadtax dia bayar mahal sangat, men-sailang orang tanpa tengok side mirror, macam kereta dia tu kebal sangat, sambil hisap rokok jamban jenama Astro dengan spek Oakley buatan Uptown Damansara..

Sampai opis, masih ada masa untuk menibai roti telur dan bergelak ketawa dengan budak-budak opis...

Kesimpulan : keluar awal, memberi banyak masa untuk kita menikmati segala kemudahan yang diberikan Allah s.w.t kepada umat-Nya... Keluar lambat, memberi kelebihan untuk test power motor, dan keberanian diri mencelah dengan kelajuan yang menggila...

Apa yang dapat ku katakan :

Setiap perkara ada buruk baik nya...

Bye bye korang...

4 comments:

  1. Aku suka ending citer ni..

    G kerja lambat kalu nk test power motor.. Damn teringat aku kat ofis PJ, g keje kul 8.35am.. Sob sob~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang mana main test motor dah kan... Sekarang masa untuk test power Preve plak... tu pasal nak pasang lampu strobe biru, biar keta lain ke tepi... kan kan... muahahahaha

      Delete
    2. Ahahaha..

      Aku so far tapau Alphard je beb.. BMW 328i x mampu lagi nk kejar.. Hehehe..Bestnye kalu buleh pasang strobe biru..

      Eh jap, aku pernah tengok skali PPEOC marshall pasang putih, lawa gak laa sebab keta dia hitam.. Hehehe..

      Delete
    3. pergh..!!~ Ko try tapau VW GOLF GTI lerr kalau boleh...
      tu pun kira cikai lagi bagi group motor big bike nih...

      hehehe...

      since keta ko putih, ko pasang yang warna merah plak.. sure mengancam nyawa mereka mereka yang memandang.. hehehe

      Delete