Wednesday, September 12, 2012

Lagi cerita mengarut..~

Fuh..!!~

Nak cerita lagi nih.. Sementara ada masa nak ber blogging nih, apa salahnya kita Blog habis habisan kan… Bukannya ada tugas yang harus dilakukan… Cam hampeh datang kerja nowadays… Lalalala…~~

Okay, Let’s talk about what happen to me this early morning..

It was 11.35 pm September 11, 2012..
VOG group just finished playing Volleyball at precint 18, Putrajaya, and everybody felt the thirst in their throat… So, we decided to go to Precint Diplomatik behind Bangi, to have a drink…

After more laugh and few rounds of drinks, everybody decided to make their move as it was already 12.15 am... Same goes to me, I paid my bill, started my Versys 1000 for warming up while I put on the simplest gear, my flip-up helmet and my gloves.. Hehehe..

It was 12.35 am September 12, 2012..
I was on my way entering SKVE when I noticed that the road was wet.. Maknanya baru lepas hujan lah kan.. So, dari maintain 130 km/j, aku reduced speed ke 70-80 km/j when suddenly, hujan yang teramat lebat membasahi bumi (dan aku sekali lah kan.. DoiN..!!)

Takut dowh bila jadi camtuh.. macam korang tak tau yang SKVE tuh, jarang digunakan waktu awal pagi.. dah la takde lampu jalan, lagi kiri dan kanan lombong, paya tasik segala macam tempat takungan air yang korang boleh imagine lah senang cerita..

Aku pun pasang spotlight aku, high-beam dan running light, so that kalau ada sekalipun keta dari belakang, diaorang leh tau aku ada di jalanan waktu tuh…

Asal bukak aje high-beam, naik bulu roma bila tengok keadaan hujan yang turun dibawa angina kencang yang tiada penunjuk arah nya.. lintang pukang sekejap dunia aku waktu tuh…

Risau, Takut, Bimbang, Penat, Sejuk, Seriau.. Semua ada lah.. Haha..!!~ Paling menakutkan bila aku di jalan yang straight, namun motor ku asyik ke kiri dan ke kanan mengikut arah angina yang tiada kesudahan tu.. Dalam pada takut, seronok gak sebab dapat merasa motor drift.. hehehe..!!~

Daripada perjalanan yang amik masa tak sampai 30 minit, aku gunakan 45 minit lebih untuk reached home safely.. takde bahagian kat badan ni yang tak kuyup ngkau..!!~

Sampai umah, thought everything dah selamat.. rupanya kena angina lintang lagi..!!~
Turun dari motor, nuju ke pintu umah.. ingat kepala pening sebab jalan macam orang mabok todi.. rupanya memang angina terlalu kuat sampaikan aku nak ke pintu umah pun ditolak ke kiri ke kanan… Sofa luar umah tak yah cakap lah.. lagi lencun dari aku.. meja tempat aku letak ashtray, dah terbalik macam orang mengamuk kat kedai kopi..

Sempat gak lah gi amik paddock stand, letak motor sebaik mungkin pastu SEPARA BOGEL dari depan umah aje… Baju basah kot, takkan nak masuk umah basah-basah kan.. bertambah plak beban aku nak ngemas umah… hahaha…

Masuk umah, mandi jap, rilek kat dining room, isap rokok Zon-Zon DiRaja (Zon King) 2 batang.. minum sirap limau home-made punya, 5-10 minit gi check Versys dan Elegan kat garage.. takut dua-dua tergolek dog.. hehehe…!!~ Dalam pukul 2, tido…

Bangun pagi ni, dengan takde lah nak pikir apa-apa, bukak pintu umah.. Terkejut tengok keliling kawasan umah dowh..!!~ pasir halaman dah naik ke Garage.. Pasu sebijik dua terbalik.. Amplifier aku kat luar umah tuh basah…!! Waaa…!!~ Chedih kowt..

Yang penting, Elegan dan Versys masih maintain handsome di garage motor.. hehehe..~
Tang umah tu, balik karang bersihkan lah… Takkan nak buat tadi pagi gak kan, alamat tak ke office lah aku.. hehehe…~

Chow Chow all…

1 comment:

  1. Aku ingat karangan apalaa tadi.. Apa barang xde video beb? Camne nak ada 'feel' kna hujan macam tu..:P

    P/S: Rajin plak ke berblog bulan 9 ni ek?

    ReplyDelete