Tuesday, September 25, 2012

Hello again..


Assalamualaikum semua…

Arini aku mengalami perkara yang pelik..
Usually, bila aku “bergaduh” atas jalan dengan keta lain,
atau aku berdepan dengan situasi yang merbahaya..
aku akan mengalammi adrenaline yang melampau..
bermakna, bila aku sampai office, ada peluang aku akan
marah sapa aje yang buat hal depan aku..

Tapi arini tidak, walaupun tadi ada dua perkara berlaku atas jalan..

** Tgh ride, tetiba jalan jadi jammed, keta brenti almost fulstop dan
      ada satu keta ni sudah buat emergency brake yang melampau tul tul
      sebelah aku dan ell..

** Aku tgh nak masuk exit Toll Ebor bilamana ada Wira tetiba plak
     menutup jalan kiri hingga aku hamper dengan pengadang jalan..

BUT, bila aku sampai office, aku masih relaks, aku siap leh tegur aunty cina
kedai sebelah, siap leh wish morning kat akak India yang tgh sapu depan MIB ni ha..
Aku siap boleh senyum kat setiap makhluk Tuhan yang memandang aku..

Hmmm…. Apa yang akan berlaku arini..?? Moga-moga bukanlah perkara
yang tak baik.. Aku dah “malas” nak layan orang-orang yang cuba
menyusahkan hidup aku.. Aku dah tua kot.. lagi 3 tahun dah 30 dah..
Banyakkan bersabar Johan.. Sabar dengan orang-orang di sekeliling ko ye..

Bye Bye semua.. Tunggu next posting plak.. hehehe

No comments:

Post a Comment